måndag 19 maj 2008

Söt, mor och flytt

Fick bara lust igår kväll att göra ett kort med min godisskålstämpel. (Det hade inte alls att göra med att jag samtidigt tryckte i mig lite smågodis, nej, nej.) Vet inte vem jag ska ge kortet till men det dyker säkert upp någon lämplig kandidat någon gång.
Gjorde även ett morsdagkort. Är inte direkt nöjd med det så jag får se om jag gör något nytt och skickar till mamma. Det var i alla fall kul att använda knappnålar till fjärilarna!
Trots att klockan började närma sig midnatt igår så var jag fortfarande pysselsugen. Jag gjorde ett kort till sambons kompis som nyss flyttat till en ny lägenhet. Samtidigt antog jag utmaningen som dr.Nina hade på sin blogg; Ninas krumelurer och konst(igheter) Jag valde att lifta ett kort som hon gjort den 2 maj. På vej
Här är min version!

Ja, jag vet, det är inte i närheten så läckert men helt klart inspirerat!
(det blurriga under bilen är hans adress.)

3 kommentarer:

maxell sa...

Wow. Det här kortet är ju bara för läckert. Jag gillar helt enkelt det där lite smått "barnsliga", enkla, färgglad och detaljerna i ett "korrekt" kontext. Kanon alltså!

Thessilou sa...

Oh! Tack Maxell! Jag gissar att du menar dr.Nina-liften?

Nina sa...

Så himla fina kort - allihopa! Å liftkortet var ju dösnyggt!!

Tack för att du ville vara med och leka! :)

*KRAM*